İDEAL KİLOYA ULAŞMAK

 

  • Birçok diyet programı uygulamış ancak istediğiniz sonucu alamamışsanız,

  • Bir yandan fazla yemek veya tatlı yediğiniz için kendinize kızıyor, diğer yandan ise yemek yemenin hazzına yenik düşüyorsanız,

  • Aynaya baktığınızda fiziksel görünüşünüzden memnun değilseniz,

  • Etrafınızda formda gördüğünüz insanlara özeniyor ve içinizden "keşke bende onun gibi olabilsem" diye hayıflanıyorsanız,

  • Yaşam tarzınızı değiştirmek ve sağlıklı bir yaşam düzeni oturtmak istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız,

O zaman ideal kilonuza ulaşma ve bunu sürdürülebilir olarak korumaya, sağlıklı yaşam programını içselleştirme desteğine ihtiyacınız var demektir. 

 

İnsanların fazla kilolu veya obez olmalarının başlıca sebepleri şunlardır:

  • Çocukluktan beri gelen yanlış yeme alışkanlıkları

  • Hareket ve egzersiz yetersizliği

  • Stresle kontrol etmede başarısızlık

  • Hormonal dengesizlik veya diğer metabolik bozukluklar

  • Duygusal açlığın giderilmesi için tatminkar ruhsal, zihinsel ve bedensel kaynakların olmaması

  • Yemek yeme ve içme üzerine sahip olunan sınırlayıcı zihinsel kalıplar
     

İstenilen sonuca ulaşmak için izlenen yol haritası aşağıdadır:

  • Kişinin değişime dair isteğinin saptanması, isteğinin, motivasyonun artırılması ve istek-niyet
    uyumunun sağlanması.

  • Fazla kilo oluşumunun temel sebep veya sebeplerinin saptanması.

  • Eğer varsa daha önce uygulanmış başarıya ulaşmış veya tam ulaşamamış yeme programlarının ele alınması.

  • Sağlıklı yaşam için uygun günlük yaşam modelinin ortaya konması.

  • Geçmişten gelen ve kişiyi sınırlayan zihinsel yapının ortaya konması ve yeniden kodlanması.

  • Zihinsel imgeleme ve dürtü kontrol çalışmalarıyla katılımcının yeme düzeni üzerinde tam kontrol sağlaması.

  • Kontrol görüşmeleri ile gereken destek ve motivasyon sağlanması, düzenlemelerin yapılması.