top of page
Başa dön
NEURODESIGN NEDİR?

POTANSİYEL MODÜLÜ
 

    • ZİHİN TEMEL YAPISI :

      • FONKSİYONEL BEYİN - SOL & SAĞ BEYİN

    • YAŞAMSAL BECERİLER :

      • PROAKTİVİTE

      • GİRİŞKENLİK BECERİSİ

      • YARATICILIĞIN DOĞASI

      • YETERLİLİK GELİŞTİRME

    • ÇERÇEVELER :

      • POTANSİYELİM VAR

      • KENDİMLE YARIŞIYORUM

      • DEĞİŞİME HAZIRIM

      • SORUMLULUK ALIYORUM

      • SANKİ TEK BİR GÜN YAŞIYORUM

      • BAĞIMSIZ BİR BİREYİM

      • İZİN VERİYORUM

      • KENDİME VERDİĞİM SÖZLERİ TUTUYORUM

NEURODESIGN EĞİTİMİ KATILIMCI GÖRÜŞLERİ
  • NEDENLERİM VAR

  • ZİHİN BOŞLUK KABUL ETMEZ

  • ENGEL OLAN NE?

  • ÖLÇMELİYİM

  • İLK YAPMAM GEREKEN ŞEY

  • EKOLOJİ

  • NE ZARAR VERİR?

  • NEYE YOL AÇAR ?

  • AKIŞA GÜVENMEK

  • YAŞAM DENEYİMDİR

  • SAKİNLİK

  • MODELLEME

  • KİM BAŞARISIZ

  • ŞİMDİ O KİŞİYİM

  • FAYDALILIK

  • OLUMLU DÜŞÜNMEK

DENEYİM MODÜLÜ
 

    • ZİHİN TEMEL YAPISI :

      • FİD - DEĞERLER

      • FİD- KİMLİK VE ROLLER

    • YAŞAMSAL BECERİLER :

      • ÖĞRENMENİN BASAMAKLARI

      • İÇSEL ÖZGÜRLÜK

      • SINIRLAR VE ENERJİ YARATMAK

      • SORUMLULUKLARI VERMEK

    • ÇERÇEVELER :

      • AKIŞA GÜVENMEK

      • YAŞAM DENEYİMDİR

      • SAKİNLİK

      • MODELLEME

      • KİM BAŞARISIZ

      • ŞİMDİ O KİŞİYİM

      • FAYDALILIK

      • OLUMLU DÜŞÜNME

DÖNÜŞÜM MODÜLÜ
 

    • ZİHİN TEMEL YAPISI :

      • FİD - İHTİYAÇLAR

      • FİD- BİLİŞSEL ŞEMALAR

    • YAŞAMSAL BECERİLER :

      • EMPATİK ETKİLEŞİM

      • İKNANIN İNŞASI

      • BAĞIMLILIKLARDAN SIYRILMAK

      • İDEAL BEDENE ULAŞMAK

    • ÇERÇEVELER :

      • SEÇME HAKKIM VAR

      • KURALLAR

      • VARSAYALIM

      • AKIL VERSEM

      • İHTİYACIM VAR MI 

      • KARŞIMDAKİNİN MUTLULUĞU

      • KENDİMİ MUTLU EDİYORUM

      • UYUMLA DEĞİŞİYORUM

NEURODESIGN YAŞAMINIZA NELR KATAR?
NEURODESIGN TEMELLİ DANIŞMANLIK TERAPİ
NEURODESIGN EĞİTİMİ İÇERİĞİ VE MODÜLLER

  • SEVGİYLE BAKIYORUM

  • GÜLÜMSEYEREK BAKMAK

  • UYUM SAĞLIYORUM

  • ZİHİNDE TASARLIYORUM

  • BENİ TEMSİL EDEN

  • BAŞKALARINI DA KATIYORUM

  • ADİLİM

  • NİYETLER

  • SEÇME HAKKIM VAR

  • KURALLAR

  • VARSAYALIM

  • AKIL VERSEM

  • İHTİYACIM VAR MI

  • KARŞIMDAKİNİN MUTLULUĞU

  • KENDİMİ MUTLU EDİYORUM

  • UYUMLA DEĞİŞİYORUM

NEURODESIGN EĞİTMİ KİMLER İÇİNDİR?

DENGE MODÜLÜ
 

    • ZİHİN TEMEL YAPISI :

      • FİD -DÜŞÜNCE SİSTEMİ VE İNANÇLAR

    • YAŞAMSAL BECERİLER :

      • YAŞAMDA DENGE

      • STRESLE UYUM

      • ÖFKEDEN MOTİVASYONA

      • DÜRÜST/AÇIK İLETİŞİM

    • ÇERÇEVELER :

      • SEVGİYLE BAKIYORUM

      • GÜLÜMSEYEREK BAKMAK

      • UYUM SAĞLIYORUM

      • ZİHİNDE TASARLIYORUM

      • BENİ TEMSİL EDEN

      • BAŞKALARINI DA KATIYORUM

      • ADİLİM

      • NİYETLER

HEDEF MODÜLÜ
 

    • ZİHİN TEMEL YAPISI :

      • BİLİŞSEL FİLTRELER

    • YAŞAMSAL BECERİLER :

      • HEDEFLERLE YAŞAMA

      • SÜRDÜRÜLEBİLİR MOTİVASYON

      • DEĞERLİLİK OLUŞTURMA

      • DİNAMİK YAŞAM MODELİ

    • ÇERÇEVELER :

      • NEDENLERİM VAR

      • ZİHİN BOŞLUK KABUL ETMEZ

      • ENGEL OLAN NE?

      • ÖLÇMELİYİM

      • İLK YAPMAM GEREKEN ŞEY

      • EKOLOJİ

      • NE ZARAR VERİR?

      • NEYE YOL AÇAR ?

change-your-mind_edited.jpg

NeuroDesign Nedir?

NeuroDesign Yaşamınıza Neler Katar?

NeuroDesign Eğitimi Kimler İçindir?

NeuroDesign Eğitimi İçeriği ve Modüller

NeuroDesign Temelli Danışmanlık ve Terapi

NeuroDesign Eğitimi Katılımcı Görüşleri

NEURODESIGN  NEDİR
"Zihinsel Mükemmelliğe Doğru Fonksiyonel İnsan"

NeuroDesign insanın yeni çağla beraber daha fazla ihtiyaç duyacağı yaşamsal becerileri, zihnin çalışma prensipleriyle uyumlu olarak hayata geçirmesinin yöntemlerini içerir. NeuroDesign çalışmaları ile, bilinçli zihin, kontrolü ele alarak; bilinçdışı zihni yeniden kodlayabilir hale gelir. NeuroDesign pratik, pragmatik ve moderndir. Modellenebilir zihinsel süreçlerle işler.

NeuroDesign çalışmaları temellerini NLP (Neuro Linguistic Programming) öğretilerinden almaktadır. NLP doğası gereği statik değil, dinamiktir. Başarılı olmuş kişilerin zihinlerinin nasıl çalıştığına dair bilgilerden yola çıkarak bilişsel süreçleri mikro adımlarla modellenebilmesi bu dinamizmi yaratır. Bu bağlamda NeuroDesign statik NLP bilgilerinin ötesinde bilinçdışı işleyişi yönetebilmek adına özgün ve spesifik modeller ve onların adım adım kodlanması süreçlerine odaklanır. 

Kişinin yaşamda aldığı sonuçların oluşmasını sağlayan temel yönetsel yapı holistik (bütüncül) yapı içinde ele alınmalıdır. Bu yapının temel taşları Ruhsal Alan -Düşünce - Duygu-Davranış  Sistemleri ve Bilinçli İradedir (İradi güç). NeuroDesign tüm bu alanlar arasında yaratılması gereken temel dengenin oluşmasını sağlayan mükemmel teknikleri içerir. 
 

ZİHİN VE NEURODESIGN:
 

Zihnin verileri işlemesi (bilişsellik) farklı duyularla alınan uyaranların, belirli bir düzen içinde algılanarak kullanılabilmesine bağlıdır. İnsan olmanın temel farkı, düşünebilme becerisi yani bilişsel yetileridir. Çünkü bilgiyi almak, işlemek, bunu belirli düzenler oluşturarak kullanmak, hepsinden önemlisi; yeni bir durum ve beceri oluşturacak şekilde insani yetilere katkıda bulunmak zihnin en önemli fonksiyonlarıdır.
 

İnsanı başarıya taşıyan en önemli zihinsel becerileri şunlardır;

  • Algı

  • Bellek

  • Odaklanma

  • Kavramlaştırma

  • El-göz koordinasyonu

  • Planlama

  • Hızlı işlem yapma

  • Farkında olma

  • Uyum sağlama

  • Yeni bilgiler/beceriler edinme

  • Analiz ve sentez

 

Yaşamsal Beceriler (Edinimler), geliştirilmiş zihinsel becerilerin belirli bir düzen içinde uygulanması suretiyle gerçekleşir. Bu beceriler belirli zihinsel şemalar (yazılımlar) aracılığıyla oluşur ve kendine özgü bir stratejik düzenle hayata geçer. Yaşamsal beceriler (edinimler) kazanılabilir, yenilenebilir ve geliştirilebilir. NeuroDesign çalışmalarında bireyler, herhangi bir beceride başarıya ulaşmış zihinsel modelleri öğrenerek kendine kodlayabilir, bu donanımı güncelleyebilir ve üzerine deneyimlerini koyarak geliştirebilir.
Günümüz dünyasında "Fark yaratan kazanır" düsturu geçerlidir. Bu bağlamda farkı yaratan fark ise yaşamsal becerilerdir. İşlevsel olan, amaca ulaştıran beceriler, yaşam alanlarındaki başarının temel anahtarlarıdır.  

Yaşamda fark yaratan becerilerin NeuroDesign açısından öne çıkanları şunlardır; Odaklanma ve dikkat, karar almak, problemleri çözmek, zamanı yönetmek, sorumluluk almak, girişkenlik, yaratıcılık, özgüven, hedefler oluşturmak, motivasyon, öz değer, dinamik bir yaşam, öğrenme, huzur ve mutluluğu yaşamak. sorumluluk vermek, denge, stresi yönetmek, iletişim, ikna, yeme alışkanlıkları.


NEURODESIGN YAŞAMINIZA NELER KATAR?
 

  • Bireyin kendisini yöneten yapıyı içselleştirerek, nörobilimin günlük hayatta uygulanabilecek modellerini öğrenmek

  • Zihinsel dönüşümde devrim yaratan NLP'nin en güncel versiyonunu deneyimlemek

  • Öz değer ve öz güven duygularında sağlanan artış ile yaşamda fark yaratacak şekilde bireyin en iyi versiyonu olabilmesi

  • Zannedildiğinden çok daha kısa sürede beklenen bilişsel hedefte olmayı başararak sonuç odaklı ve pratik bilgilerle kendini geliştirmek

  • Fonksiyonel zihnin nasıl çalıştığını içselleştirerek zihnin potansiyelini yukarı çıkarmak

  • Doğru düşünme çerçeveleriyle olayları değerlendirerek günlük yaşamın kalitesini artırmak. 

  • Kendimizle ve başkalarıyla kurduğumuz iletişimin kalitesinin artması.

  • Empatik etkileşim ve sonuç alıcı etkin ifade becerilerinin kazanılması.

  • Üst seviyeye ulaşan farkındalık neticesinde algılamanın güçlenmesi.

  • Kişilerin kendi potansiyel kaynaklarına ulaşması ve bunları kullanabilmesi.

  • İçsel huzur ve mutluluk alanlarını keşfederek daha tatminkar ve dengeli bir hayata ulaşmak.

  • Kişisel gelişim danışmanlığı, terapi ve profesyonel koçluk alanında üst seviyede donanıma ulaşılması. 




     

 

NEURODESIGN EĞİTİMİ KİMLER İÇİNDİR?
 

  • Kişisel gelişim alanında farkındalığını yükseltmek, kendisinin daha iyi bir versiyonu olmayı önemseyenler

  • Sosyal ve profesyonel hayatında ve etki alanındaki kişilerde fark yaratmak isteyenler

  • Pozitif ve enerjik bir ortamda bulunarak kendini çok daha mutlu ve huzurlu hissetmek isteyenler.

  • Benzeri duygulara sahip insanlarla tanışmak ve aynı havayı solumak isteyenler

  • İş dünyasına yeni atılanlar ve kendi işini kuracaklar.

  • Yöneticiler, yönetici adayları ve kariyer planlaması yapanlar.

  • İK profesyonelleri.

  • Psikologlar, psikolojik danışmanlar

  • Öğretmenler ve eğitim uzmanları.

  • Kişisel gelişim ve koçluk alanında çalışan ve uygulama becerilerini geliştirmek isteyenler



     

 

NEURODESIGN EĞİTİMİ İÇERİĞİ VE MODÜLLER: 


NeuroDesign çalışmaları, üç zihinsel alanda oluşturulan farkındalık, bilgi ve beceri geliştirilmesiyle gerçekleştirilmektedir

       (A) ZİHNİN TEMEL YAPISI: Zihnin altyapısı olarak adlandırabileceğimiz bölümdür. Zihinsel faaliyetler, temel yapının özelliklerine göre gerçekleşmektedir. Bu kısmı üzerine herhangi bir program yüklenmemiş işletim sistemi olarak değerlendirebiliriz. Bu yapılar şunlardan oluşmaktadır:

  1. ENTEGRE BEYİN SİSTEMİ

    • DİKEY BEYİN SİSTEMİ (Sürüngen Beyin - Limbik Sistem - Neokorteks)

    • YATAY BEYİN SİSTEMİ (Sol Beyin - Sağ Beyin)

  2. FONKSİYONEL BEYİN; BİLİNÇLİ ZİHİN & BİLİNÇDIŞI ZİHİN

  3. ZİHİNSEL FİLTRELER

  4. FONKSİYONEL İŞLEM DÜZEYLERİ (FİD)

    • FİD - DEĞERLER

    • FİD - KİMLİK

    • FİD - DÜŞÜNCE SİSTEMİ VE İNANÇLAR

    • FİD - İHTİYAÇLAR

  5. ZİHİNSEL ŞEMALAR

    ​(B) YAŞAMSAL BECERİLER: Bireyi yaşamda istediği başarıya taşıyacak çok özel edinimler bu bölümde yer almaktadır. Üstyapı içinde yer alırlar. İşletim sisteminin üzerine yüklenmiş programlar olarak nitelendirilebilirler. Kazanılması önerilen edinimler şunlardır:

  • ODAKLANMA

  • SEÇİMLERİN GÜCÜ

  • FIRSATLARI YÖNETMEK

  • ZAMAN ALGISI

  • PROAKTİVİTE

  • GİRİŞKENLİK BECERİSİ

  • YARATICILIĞIN DOĞASI

  • YETERLİLİK GELİŞTİRMEK

  • HEDEFLERLE YAŞAMA

  • SÜRDÜRÜLEBİLİR MOTİVASYON

  • DEĞERLİLİK OLUŞTURMAK

  • DİNAMİK YAŞAM MODELİ


    (C) ÇERÇEVELER: NeuroDesign açısından çerçeveler, bireyin belirli bir algı yapısının içinde düşünmeye sevk edilmesini amaçlayan linguistik (dilbilimsel) araçlardır. Böylece kişi kör noktalardan sıyrılabilir, çok farklı açıdan bakabilir ve kaynaklar yaratabilir hale gelir. Bu çerçeveler günlük pratik içinde, ihtiyaç duyulan çözümlere ulaşılmasını sağlayan çok güçlü linguistik yapılardır. Kazanılması önerilen çerçeveler şunlardır:
 

  • NETLEŞTİR

  • RAĞMEN

  • HENÜZ UYGULAMADAĞIM ŞEY

  • BASİT DÜŞÜNMEK

  • ESNEKLİK

  • "AN"I YAŞAMAK

  • KENDİNİ KABUL

  • NE ÖĞRENEBİLİRİM?

  • POTANSİYELİM VAR

  • KENDİMLE YARIŞIYORUM

  • DEĞİŞİME HAZIRIM

  • SORUMLULUK ALIYORUM

  • SANKİ TEK BİR GÜN YAŞIYORUM

  • BAĞIMSIZ BİR BİREYİM

  • İZİN VERİYORUM

  • KENDİME VERDİĞİM SÖZLERİ TUTUYORUM

 

NEURODESIGN EĞİTİMLERİ:
 

  • Eğitimler her biri kendine özgün altı modül eğitimden oluşmaktadır. Altı modül eğitim temelde katılımcıların transformasyonel dönüşümüne odaklanmaktadır. Ayrıca altı modül eğitimi tamamlayan kişiler bu alanda yetkinleşmek, uygulayıcı olmak ve profesyonel olarak becerilerini kullanmak istiyorlarsa Uygulayıcılık Eğitimi'ne ve takip eden süpervizyon çalışmalarına katılabilirler. 

  • İlk altı eğitim modülü birbirinden bağımsız olarak alınabilme özelliğine sahiptir. NeuroDesign bilgilerini alıp yaşamında deneyimlemek ve kullanmak isteyenler kendileri için uygun zaman dilimlerinde açılan eğitimlere modüller halinde katılabilirler. Her modülün içeriği çok zengin ve derinliklidir. Uygulamaya dönük en güncel, etkisi kanıtlanmış bilgileri ve metotları içermektedir.

  • Eğitimleri tamamlamak isteyenler kendileri için uygun olan ilk eğitim modülünden çalışmalara katılabilirler daha sonra her bir eğitimi kendileri için uygun takvim içinde tamamlayabilirler. 

  • Her modül bir ana tema etrafında içeriklere sahiptir. Ancak modüller içindeki bilgiler entegre özelliği de taşıdığından tüm modüllerin içerikleri alındığında çarpan etkisiyle çok daha işlevsel sonuçlara ulaşılmaktadır.

  • Altı eğitim modülünün her biri birbirini tamamlayan üç ayrı alandaki konuları içermektedir. Böylece katılımcılar her bir modül eğitiminde bütünleşik zihin ile ilgili teknikleri öğrenmektedir.

        

            

      NETLİK MODÜLÜ
 

  • ZİHİN TEMEL YAPISI :

    • BEYNİN ANA YAPISI

    • ENTEGRE BEYİN

  • YAŞAMSAL BECERİLER :

    • ODAKLANMA

    • SEÇİMLERİN GÜCÜ

    • FIRSATLARI YÖNETMEK

    • ZAMAN ALGISI

  • ÇERÇEVELER :

    • NETLEŞTİR

    • RAĞMEN

    • HENÜZ UYGULAMADAĞIM ŞEY

    • BASİT DÜŞÜNMEK

    • ESNEKLİK

    • "AN"I YAŞAMAK

    • KENDİNİ KABUL

    • NE ÖĞRENEBİLİRİM?




 













 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. UYGULAYICILIK MODÜLÜ : NeuroDesign tekniklerini profesyonel olarak başkalarına uygulamak isteyenlerin katılması gereken eğitim modülüdür.

  • Bu modül içinde;

    • NEURODESIGN UYGULAMA İLKELERİ

    • ALGISAL POZİSYONLAR

    • YARATICI İMGELEME

    • POZİTİF RUH HALİ OLUŞTURMA

    • NEGATİF RUH HALİNİ POZİTİFE ÇEVİRME

    • DUYGUSAL FARKINDALIK VE ÇÖZÜM ANALİZİ

    • NEURODESIGN STRATEJİLERİ

    • BİLİNÇLİ İRADE VE "AN"I YAŞAMANIN GÜCÜ

    • NEURODESIGN İLE YENİDEN YAPILANDIRMA

  • NEURODESIGN UZMANLIĞI:  7.Uygulayıcılık Modülünü tamamlayanlar, en az 2 süpervizyon çalışmasına da katıldıktan sonra, NeuroDesign Uygulayıcısı olabilecek ve "NeuroDesign Uzmanlığı" sertifikası alacaklardır. 

 

  • Her eğitim modülü 20 ders saati olmak üzere, toplam 6 modül NeuroDesign Eğitimi 120 ders saati olup, NeuroDesign Uzmanlığı için alınması gereken 7. Uygulayıcılık Modülü ve 2 süpervizyon çalışması ile birlikte birlikte ise 145 ders saatidir.
     

  • Profesyonel Koç olarak hizmet vermek isteyenler ise ayrıca "Koçluk Formasyon Eğitimi & Supervizyonu"na katılıp, sertifikalı " Profesyonel NeuroDesign Koçu" olabileceklerdir.

 

 

 

NEURODESIGN TEMELLİ DANIŞMANLIK VE TERAPİ:

Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık, Psikoterapi, Sosyoloji, Sosyal Hizmet Uzmalığı, Aile Danışmanlığı alanlarında çalışıyor veya Hekim, Diş Hekimi, Hemşire olarak sağlık profesyoneli iseniz NeuroDesign Temelli Danışmanlık ve Terapi eğitimine katılarak hizmet verdiğiniz alanda çalışmalarınıza yepyeni bir boyut kazandırabilirsiniz. 

NEURODESIGN EĞİTİMİ KATILIMCI GÖRÜŞLERİ:
 

Katılımcılarımızın eğitim içindeki deneyimlerini ve görüşlerini öğrenmek için videoları izleyebilirsiniz.
 

  • ÖĞRENMENİN BASAMAKLARI

  • İÇSEL ÖZGÜRLÜK

  • SINIRLAR VE ENERJİ YARATMAK

  • SORUMLULUKLARI VERMEK

  • YAŞAMDA DENGE

  • STRESLE UYUM

  • ÖFKEDEN MOTİVASYONA

  • DÜRÜST/AÇIK İLETİŞİM

  • EMPATİK ETKİLEŞİM

  • İKNANIN İNŞASI

  • BAĞIMLILIKLARDAN SIYRILMAK

  • İDEAL BEDENE ULAŞMAK

bottom of page